decizii ...


Noi putem sa decidem influenta sub care dorim sa traim.


Asa cum mediul ambient inconjurator ne influenteaza sanatatea fizica, mediul ambient spiritual ne influenteaza sanatatea spirituala. Un renumit proverb romanesc spune: "Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti?".

Multi m-au invatat ca poti fi doar ceea ce iti este scris de sus insa experienta m-a invatat ca noi suntem cei ce decidem ceea ce vrem sa fim, si influenta sub care dorim sa traim. Poti alege sa crezi ca esti influentat ori poti alege sa decizi influenta sub care vrei sa traiesti.

Actiunile zilnice ale omului pot construi baza acestei afirmatii. Pe unde umbli, pe unde te opresti si unde ramai.

A umbla este un act de decizie. Calea aleasa poate fi o cale a deciziilor bune ori o cale a deciziilor rele. Tu o alegi!

Ne confruntam zilnic cu situatii in care luam decizii, situatii pentru care decidem sa actionam ori sa ramanem pasivi si sa credem ca nu e job-ul nostru in a decide. A decide pentru si a confrunta o situatie inseamna a-ti asuma responsabilitati; inseamna a face o serie de pasi ce te pot conduce la rezultate – bune ori mai putin bune. Pe multi dintre noi, rezultatele ne fac sa aratam ca persoane de succes or esecuri in ochii celor din jurul nostru. Uitam ca pentru cine luam anumite decizii si pentru cine jucam jocul vietii este defapt pentru noi insine.

Atunci … daca ai pierdut odata, ai tot dreptul din lume sa mai joci odata si invatand din primele greseli, sa contribui la succesul celei de-a doua incercari. Si daca nici a doua oara nu merge? Atunci? … atunci ce? … incerc-o si pe-a treia ori poate chiar pe-a20-cea? Ce te deosebeste de ceilalti prin insuccese? Faptul ca continui, faptul ca inca mai mergi inainte, faptul ca in comparatie cu altii inca esti in stare sa iei decizii si sa iti influentezi drumul. La un moment dat vei reusi si daca ai reusit din a 20-cea incercare: Felicitari! Esti unul din cei numerosi in lumea asta care lupta indiferent de obstacole.

Am simtit odata in viata sentimentul esecului ... era cat pe ce sa ma las influentata de decizia celorlalti precum ca nu mai e nimic de facut … asa mi-e scris. Insa am incalcat o `regula` in acel moment. Am vrut sa-mi demontrez ca eu pot fi acea persoana care decide asupra viitorului meu si am reusit. Am decis sa ies din zona confortabila, zona in care e bine sa faci ce spun ceilalti astfel sa poti invinovati in functie de rezultate. Am decis ca in momentul in care decid pentru mine, imi asum responsabilitatea esecului. Cred ca atunci a disparut teama de a pierde si cand tensiunea dispare, esti TU!

E adevarat ca noi traim, sau mai bine zis ne traim viata sub influenta celor din jur … insa decide TU care este acel nivel pana la care permiti celor din jur sa te influenteze.

Pe unde te opresti poate fi o consecinta a deciziilor luate. Ai decis apoi te opresti sa te dedici realizarii acelei cauze.

Exista o legatura directa intre gandurile noastre si atitudinile noastre. Norman Vincent Peale spunea: "Schimba-ti gandurile tale si-ti vei schimba lumea ta". Fie ca felul in care iei deciziile sau faci dedicatiile si felul in care iti directionezi atitudinile sa fie sub influenta a ceea ce simti ca este acceptabil si bun pentru tine.

Daca umblarea este o imagine a luarilor de decizii, daca oprirea este o imagine a dedicarii, atunci sederea, poate insemna asezarea corecta a atitudinilor noastre.

Este usor si confortabil sa stai pe un loc a celor ce decid pentru tine; in cazul in care ceva nu merge bine, atunci se dovedeste ca ai pe cine invinovati, in acel moment altcineva este responsabil pentru insuccesul tau.

E usor de spus, greu de pus in aplicare ar spune unii. … Tja .. stiu! Insa probabil ca cel mai recomandat e sa te las pe tine sa descoperi acest lucru. Asa cum Einstein spunea legat de educatie: Metoda cea mai buna de a educa pe altii este sa fii un exemplu pentru ei. E usor sa spui altora ce sa faca, e usor sa dai sfaturi insa e ca si cum ai decide pentru ei, e acelasi lucru cu a-i influenta in directia in care tu crezi ca e mai potrivita, usoara si mai buna; o cale in care riscurile sunt minime.

Ia din acest sfat doar ceea ce te face sa te simti bine si te inspira. Fii TU!

Cu drag, Gabriela

4 comments:

Anonymous said...

"Am simtit odata in viata sentimentul esecului ... era cat pe ce sa ma las influentata de decizia celorlalti precum ca nu mai e nimic de facut … asa mi-e scris. Insa am incalcat o `regula` in acel moment. Am vrut sa-mi demontrez ca eu pot fi acea persoana care decide asupra viitorului meu si am reusit. Am decis sa ies din zona confortabila, zona in care e bine sa faci ce spun ceilalti astfel sa poti invinovati in functie de rezultate. Am decis ca in momentul in care decid pentru mine, imi asum responsabilitatea esecului. Cred ca atunci a disparut teama de a pierde si cand tensiunea dispare, esti TU!"

Imi place articolul, insa ar fi mult mai eficiente niste exemple clare ale unor asemenea situatii pe care le-ai depasit. :)

Cristina

Gabriela Tardea said...

multumesc Cristina pentru comment ;) ... privita din perspectiva citatului pe care l-ai ales ..da .. poate ca anumite exemple ar fi relevante ;) ... insa am ales sa scriu ca idee generala. Insa e o idee buna ;) poate ca-mi voi gasi timpul necesar modificarii articolului ;)

Thanks, Gabriela

angelina said...

Foarte inspirate articolele tale scumpa mea Ella, si toate te instiga la a lua atitudine, la a face o schimbare in propria-ti viata. Succesul e intotdeuana legat de depasirea momentelor in care ne compatimim sau ne plangem de mila, succesul e legat intotdeauna de incercari contunue de a face alegeri, de a risca chiar daca actiunile atrag dupa sine posibilatati de a da gres... "get out of your box", cutia invizibila care ne impune si ne traseaza limitele,pentru tot ce ne dorim, pentru tot ce speram, pentru tot ce realizam sau impartasim lumii... tu draga mea Ella, esti o constiinta "trezita" in sensul lui Eckhart Tolle, ai cuprins in tine toata fericirea lumii, ai spiritul liber si capacul cutiei invizibile deschis... te felicit pentru ceea ce esti si pentru ceea ce scrii in numele celor pe care ii insipiri si simt la fel ca tine
te puup cu dor
Ina

Gabriela Tardea said...

Iti multumesc mult scumpa mea Ina pentru acest mesaj. Ceea ce aleg sa scriu este o parte din ceea ce sunt, sau mai bine zis, am invatat sa fiu :) Ma bucur sa aud ca te inspira si ma bucur mult sa pot impartasi din lectiile mele de viata cu persoane ca tine ;) ... mi-e dor de tine :)